Ken jij de 3 zusjes van AGL ? Sara, Vera en Marianna.

Wij zijn fan. Al jaren. Wij selecteren ieder seizoen weer onze favorieten uit de collectie van AGL.  Omwille van het verfijnd design van de schoenen, maar eigenlijk ook omdat wij dezelfde (familiale) passie voor schoenen voelen.  De passie om schoenen te creëren met een artistieke gevoeligheid is binnen de familie Giusti als een erfelijke gen doorgegeven, van vader op zoon op … 3 dochters! Het drijft de familie Giusti al 3 generaties om te zoeken naar innovaties.

Hun verhaal begint in 1958 in Montegranaro, een klein stadje in de regio Marche in Italië, waar Piero Giusti begon met een klein schoenenfabriek. Zoon Attilio Giusti ging verder op dezelfde weg, een combinatie van ambacht en couture. Hij zorgde voor een forse groei van het merk. De elegantie collecties schoenen kregen toen zijn naam mee: Attilio Giusti. De traditie om een ​​familiebedrijf te zijn, gaat vandaag verder met de drie dochters van Attilio Giusti die bij het bedrijf komen: Sara, Vera en Marianna. Zachtheid en de aandacht voor een comfortabele pasvorm zijn de prioriteiten voor elke AGL-creatie in de afgelopen 50 jaar en 3 generaties.

 

enkele van de door ons geselecteerde modellen uit de Herfst/Winter 2019-collectie van AGL:

> art. d766001

 

> art. D721021
> art. D756502
> art. D925207

Ontdek hier alle pareltjes in onze herfst/winter 2019 collectie van AGL

Vera Giusti in een interview met Goop (het lifestylebedrijf van Gwyneth Paltrow):

Hoe hebben jullie drieën besloten samen aan de slag te gaan? Wist je altijd al dat je dat wilde?

AGL is ons familiejuweel, het was zo natuurlijk om in de business te komen, we zijn ons er altijd van bewust geweest dat dit zou moeten gebeuren. We hebben onze jeugd doorgebracht in de laboratoria, op zoek naar leder dat was overgebleven om de schoenen en jurken van onze pop te naaien. Onze ouders hebben ons geleerd een gemeenschappelijke visie op de familiefabriek te delen. Dus, na onze studietijd, besloten we het bedrijf over te nemen na goedkeuring van onze vader.

Hoe is de dynamiek tussen jullie drieën? Hoe verdeelt u uw verantwoordelijkheden?

Ik ben het hoofd van marketing en communicatie dpt. Sara is de verkoopmanager en Marianna is de ontwerper. Onze vaardigheden komen samen in het werk, omdat we alles delen: we creëren samen collecties, lossen samen problemen op en nemen samen beslissingen. AGL is het resultaat van een altijd gedeelde route.

Hoe zijn je persoonlijke stijlen vergelijkbaar en hoe verschillen ze? Hoe breng je dat in het merk?

We hebben drie verschillende persoonlijkheden. Sara is rationeel, ik ben dapper, Marianna is romantisch. Maar we hebben ook een gemeenschappelijke smaak voor delicate vrouwelijkheid en hedendaags minimalisme. Dit is echt duidelijk in onze collecties: AGL-schoenen zijn voor vrouwen met verschillende stijlen, maar zijn allemaal op zoek naar hoogwaardige producten en Italiaanse verfijning.

Hoe houd je het bedrijf na vele jaren relevant? Wat zijn de uitdagingen om aan het roer van een oud merk te staan?

Houd de traditie in eer terwijl je eigentijds bent. Dit is onze regel om het erfgoed in leven te houden en de toekomst van AGL te blijven ontwikkelen. We zijn zo trots op onze Made in Italy-vaardigheden en het is ook belangrijk om te gaan met de stroom van moderniteit en technologie.

Wat zijn je grootste ervaringen door de jaren heen geweest?

Wees nieuwsgierig en stop nooit. Stop nooit met zoeken naar iets nieuws; stop nooit met leren. Dit stelt ons in staat om te updaten en te evolueren, zowel als mensen als zakelijke vrouwen.

Hoe beschrijf je je ontwerpen? Hoe heb je de lijn gemoderniseerd?

Essentieel met onverwachte details: AGL-schoenen hebben minimale lijnen verfraaid met verfijnde accessoires en hoogwaardige materialen.

Hoe wil je dat vrouwen zich voelen als ze je schoenen dragen? Voor wat voor vrouwen ontwerp je?

We hopen dat ze hetzelfde gevoel van delicate luxe voelen als wij. AGL-schoenen zijn zacht en moeten als een handschoen passen. Ze zijn ontworpen voor hedendaagse vrouwen die Italiaanse stijl nodig hebben en ook comfort om het hectische leven dat we allemaal leiden onder ogen te zien!

Wat is het geheim van het samen runnen van een succesvol familiebedrijf?

Alles delen en altijd ons best doen om een ​​gemeenschappelijke focus te vinden die dezelfde kant op gaat.

 

… een beetje zoals Moernaut dus (red.) 😉

No Comments Yet

Leave a Reply

Your email address will not be published.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>