Welkom bij onze klantenservice! Bij Moernaut streven we ernaar om uw winkelervaring zo fijn mogelijk te maken. Aarzel niet om contact met ons op te nemen - uw tevredenheid staat bij ons voorop!
Klantenservice
Hoe kunnen we je helpen
Bel ons
t +32 (0)52 21 25 89
Er is iets mis met een artikel van mijn bestelling.
Voordat onze producten worden verstuurd, worden ze onderworpen aan een strenge kwaliteitscontrole. Indien er toch een probleem is, gelieve dan met ons contact op te nemen via mail, shop@moernaut.be of telefonisch op nummer (+32) (0) 52 21 25 89. Dit met vermelding van uw ordernummer, uw klantennummer en het probleem.
Er ontbreekt een artikel in mijn bestelling ?
Contacteer dan binnen de 7 dagen na ontvangst van uw producten onze klantendienst via mail, shop@moernaut.be, of telefonisch (+32) (0) 52 21 25 89, met vermelding van uw ordernummer, uw klantennummer en het probleem.
Hoe nauwkeurig zijn de foto’s op de website ?
We hebben een professionele fotostudio om foto’s te maken van alle producten. De kleur die op het scherm van uw computer getoond wordt, kan verschillen vertonen met de werkelijke kleur van het artikel. Wij doen er echter alles aan om onze producten zo goed mogelijk in beeld te brengen zodat u als klant voldoende informatie krijgt.
Is er een prijsverschil tussen de prijzen in de winkel en de webshop ?
De prijzen in de webshop zijn dezelfde als de prijzen in de winkel.
Kan ik met consumptiecheques betalen ?
We kunnen vanaf 1/6/2023 geen consumptiecheques meer aanvaarden als betaalmiddel, noch online, noch in onze fysieke winkel te Dendermonde.
Kan ik met elektronische cadeaucheques van Sodexo (Pluxee), Edenred en Monizze betalen ?
De elektronische (en papieren) cadeaucheques van Sodexo (Pluxee), Edenrede en Monizze aanvaarden we enkel in onze fysieke winkel te Dendermonde.
Kan ik mijn gezinsbondkaart gebruiken als ik online bestel?
Neen, bij online bestellingen kan u geen gebruik maken van uw gezinsbondkaart om hierop korting te sparen of bij betaling een afname van deze kaart te doen. U geniet uiteraard wel van onze 8% klantenkorting.
Krijg ik een klantenkorting als ik online bestel ?
Bij elke online aankoop spaart u 8% klantenkorting. Hiervoor dient u wel een online account aan te maken met uw emailadres. Staat u met dit emailadres reeds gekend in ons klantenbestand, dan zal u een melding en email ontvangen om uw account te "valideren". De kortingen die u spaarde in onze fysieke winkel worden dan samengevoegd met uw online account.
Deze gespaarde korting kan u bij uw eerstvolgende aankoop – zowel online als in de winkel te Dendermonde - in mindering brengen (*). U kan uw openstaande klantenkorting steeds raadplegen via "mijn account".
In de winkel kan u ook bij ons terecht met uw Gezinsbond-spaarkaart. Voor meer info hierover, klik hier.
(*) niet cumuleerbaar met online kortingscodes, niet geldig tijdens solden, op afgeprijsde artikels, bij aankoop cadeaubonnen, onderhoudsproducten en zolen. geen teruggaven in geld of tegoedbon. De korting is één jaar geldig vanaf datum van aankoop.
Wat als schoenen niet meer in voorraad zijn?
We verkopen voornamelijk exclusieve merken waardoor er vaak slechts 1 paar schoenen per maat bestaat. Wanneer de door u bestelde produkten, op hetzelfde moment in de winkel worden verkocht, krijgt de verkoop in de schoenwinkel voorrang. Pas wanneer u een bevestigingsmail van verzending heeft ontvangen, zijn de schoenen definitief van u. Wanneer producten niet meer voorradig zijn, ontvangt u hierover een mail. Wij storten het door u betaalde bedrag dan zo snel mogelijk terug.
Zijn de artikels online dezelfde als in de winkel ?
Onze online shop is een grote weergave van onze artikelen die we in onze fysieke winkel verkopen. Er zijn enkele merken die niet online aangeboden worden, om een volledig beeld van ons aanbod te hebben kan u best langskomen in onze winkel.
8% klantenkorting
Bij elke online aankoop spaart u 8% getrouwheidskorting. Hiervoor dient u wel een online account aan te maken met uw emailadres. Staat u met dit emailadres reeds gekend in ons klantenbestand, dan zal u een melding en email ontvangen om uw account te "valideren". De kortingen die u spaarde in onze fysieke winkel worden dan samengevoegd met uw online account.
Deze gespaarde korting kan u bij uw eerstvolgende aankoop – zowel online als in de winkel te Dendermonde - in mindering brengen (*). U kan uw openstaande klantenkorting steeds raadplegen via "mijn account"
In de winkel kan u ook bij ons terecht met uw Gezinsbond-spaarkaart. Voor meer info hierover, klik hier.
(*) niet cumuleerbaar met online kortingscodes, niet geldig tijdens solden, op afgeprijsde artikels, bij aankoop cadeaubonnen, onderhoudsproducten en zolen. geen teruggaven in geld of tegoedbon. De korting is één jaar geldig vanaf datum van aankoop.
Hoe en wanneer kan ik de onlineshop moernaut contacteren ?
U kan een mail sturen naar shop@moernaut.be
U kan ons steeds telefonisch bereiken op (+32) (0) 52 21 25 89 tijdens de openingsuren van de winkel.
Hoe gebeurt de levering?
U kunt kiezen voor:
- Levering op het u verkozen adres (thuisadres, kantoor, ...) door Bpost. Binnen België voorzien wij ook mogelijkheid tot levering in het door u gekozen afhaalpunt van bpost of levering in de bpost-pakjesautomaat (24u / 24u - 7d / 7d)
- Afhaling in de winkel te Dendermonde. U krijgt van ons bericht als uw bestelling klaarstaat om op te halen.
Wat zijn de verzendkosten?
- Leveringen in België en Nederland: gratis vanaf 75 €. Indien aankoopbedrag <75 €: 7 € verzendkosten (België) en 12 € verzendkosten (Nederland)
- Luxemburg, Frankrijk en Duitsland: € 12
- Rest van Europa *: 25 €
* Bulgarije, Cyprus, Denemarken, Estland, Finland, Griekenland, Kroatië, Hongarije, Ierland, Italië, Letland, Litouwen, Malta, Oostenrijk, Polen, Portugal, Roemenië, Slovenië, Slowakije, Spanje, Tsjechië, Zweden.
Wat zijn de levertijden?
Voor leveringen binnen België proberen we een termijn van maximaal 3 werkdagen te respecteren . Voor leveringen buiten België stellen we als richttermijn: 3 tot 7 werkdagen. Door omstandigheden kan de normale leveringstermijn overschreden worden tot maximaal 30 dagen. We zijn niet aansprakelijk indien de leveringstermijn overschreden wordt door toedoen van de vervoerder (Bpost of partner in buitenland), evenmin bij verlies van de goederen of bij staking.
Wat gebeurt er als er bij levering niemand thuis is?
Enkel voor leveringen binnen België:
Indien u niet thuis bent op het moment van levering, zal Bpost een bericht achterlaten. U hebt 15 dagen tijd om het pakket te gaan afhalen in het postkantoor of postpunt dat op het afwezigheidsbericht wordt aangegeven. U kunt aan een derde persoon vragen om de zending te gaan afhalen in het postkantoor of postpunt dat op het afwezigheidsbericht staat. Wie het pakket gaat afhalen moet het ingevulde en door de bestemmeling ondertekende afwezigheidsbericht meenemen. Voor verdere vragen, waaronder de aanvraag van een tweede aanbieding van uw zending, kunt u de klantendienst van Bpost contacteren via deze pagina
Hoe gebeurt de terugbetaling van het geretourneerd product ?
Het door u betaalde bedrag wordt uiterlijk binnen de 14 dagen terugbetaald via het betaalmiddel waarmee de oorspronkelijke transactie werd uitgevoerd.
Hoe kan ik een artikel retourneren?
- U kan uw bestelling terugsturen of -brengen binnen de 14 dagen na levering van het product. Hiervoor kondigt u uw retour eerst telefonisch aan, bij onze klantenservice op nummer (+32) (0)52 21 25 89, of via mail naar shop@moernaut.be.
- Ofwel stuurt u uw retour naar volgend adres: Moernaut BV, sint-gillislaan 94, B-9200 dendermonde. De verzendkosten van een retour zijn volledig ten laste van de klant.
- Ofwel komt u langs in de winkel.
- U stuurt of brengt producten terug in de originele en onbeschadigde verpakking, samen met alle toebehoren en factuur. We raden aan om hiervoor de originele verzenddoos te hergebruiken. In het geval van beschadiging van de goederen of de originele verpakking, staat de klant in voor de waardevermindering.
Wat zijn de retourkosten ?
De verzendkosten voor uw retour zijn ten laste van de klant. Wanneer u komt retourneren of omruilen in de winkel is dit uiteraard volledig gratis.
Zullen in geen geval worden teruggenomen:
- gedragen schoenen of gebruikte lederwaren
- schoenen met (licht) beschadigde zolen
- schoenen zonder oorspronkelijke verpakking
- schoenen waarvan toebehoren zoals veters, zolen, hieltjes, extra zakjes ontbreken
- lederwaren waarvan de oorspronkelijke verpakking werd beschadigd.
- artikelen die op maat van de klant zijn gemaakt
Deze voorwaarden van herroeping van de bestelling en het vermelde retouradres gelden enkel voor producten aangekocht in de webshop.
Moet ik een voorschot betalen voor deze reservatie ?
U dient hiervoor geen voorschot te betalen.
Wat gebeurt er met mijn reservatie als ik niet tijdig langskom ?
Nadat u de reservatie online gemaakt hebt, houden wij het gevraagde product 5 dagen opzij voor u. Indien u niet binnen deze termijn langskomt, wordt dit product door ons opnieuw in de winkel aangeboden.
Wat houdt een reservatie juist in?
- Alle producten die u in onze online shop terugvindt, kan u ook reserveren in onze fysieke winkel te Dendermonde.
- Ziet u een leuk product in onze online shop, maar u zou dit eerst willen komen passen of bekijken, dan kan u dit product reserveren in onze fysieke winkel te Dendermonde. Dit artikel wordt voor u dan maximaal 5 dagen in reservatie gehouden. Na deze 5 dagen wordt het product terug in verkoop aangeboden. U kan tot max. 3 artikelen reserveren.
- Artikelen in promotie en solden kunnen niet gereserveerd worden. Bovendien zal het onmogelijk zijn om enkele dagen voor de start van, en tijdens, een solden- of actieperiode artikelen te reserveren.
Hoe maak ik een reservatie in de online shop ?
- kies het gewenste product in de juiste maat
- klik op "Reserveer in onze winkel te Dendermonde" als u dit product in onze fysieke winkel wil komen bekijken of passen
- u krijgt een overzicht van uw reservaties: vul hier uw naam, emailadres, telefoonnummer in en "bevestig reservatie"
- u krijgt te zien "Bedankt voor uw reservatie"
- nadien krijgt u van ons per e-mail een bevestiging van uw reservatie
- zodra het gereserveerde product in onze winkel ter beschikking is, wordt u per sms hiervan op de hoogte gebracht.
Moernaut verkoopt voornamelijk exclusieve merken waardoor er vaak slechts 1 paar schoenen per maat bestaat. Wanneer de door u gereserveerde schoenen, op hetzelfde moment in de winkel worden verkocht, krijgt de verkoop in de schoenwinkel voorrang. Indien dit het geval is, sturen wij u alsnog een mail om dit te melden.
8% klantenkorting
Bij elke online aankoop spaart u 8% getrouwheidskorting. Hiervoor dient u wel een online account aan te maken met uw emailadres. Staat u met dit emailadres reeds gekend in ons klantenbestand, dan zal u een melding en email ontvangen om uw account te "valideren". De kortingen die u spaarde in onze fysieke winkel worden dan samengevoegd met uw online account.
Deze gespaarde korting kan u bij uw eerstvolgende aankoop – zowel online als in de winkel te Dendermonde - in mindering brengen (*). U kan uw openstaande klantenkorting steeds raadplegen via "mijn account"
In de winkel kan u ook bij ons terecht met uw Gezinsbond-spaarkaart. Voor meer info hierover, klik hier.
(*) niet cumuleerbaar met online kortingscodes, niet geldig tijdens solden, op afgeprijsde artikels, bij aankoop cadeaubonnen, onderhoudsproducten en zolen. geen teruggaven in geld of tegoedbon. De korting is één jaar geldig vanaf datum van aankoop.
Hoe plaats ik een bestelling online?
- kies in onze shop het gewenste product
- selecteer uw maat en klik op "aan winkelmand toevoegen"
- u krijgt een overzicht van uw bestelling in het winkelmandje. Klik op "winkelmand bekijken" om uw bestelling af te ronden.
- u kan zich nu aanmelden met uw e-mailadres, een account aanmaken of verder gaan als gast.
- vul uw persoonlijke gegevens aan, vul eventueel ook de facturatie gegevens in. Kies voor levering via Bpost of afhaling in onze winkel. Kies het gewenste elektronische betaalmiddel: Maestro, Bancontact, Visa, Mastercard of iDeal. Klik op "volgende stap".
- koos u voor levering, dan komt u op de Bpost-pagina waar u keuze kan maken tussen levering thuis of op kantoor, in een Bpost-afhaalpunt of in een pakjesautomaat. Klik op "verder".
- u komt nu bij het besteloverzicht waar u eventueel uw gespaarde klantenkorting, cadeaubon of waardebon kan innen. Klik op "betalen en aankoop afronden".
- Koos u voor "online betaling" dan komt u op de beveiligde Multisafepay betaalsite. U krijgt een bevestiging van uw betaling (*)
- U krijgt van ons een bevestiging van uw bestelling (*)
(*) voor deze stappen is het belangrijk dat u een correct e-mailadres heeft gebruikt bij je bestelling. Heeft u geen mail ontvangen, check uw spambox of ongewenste mail.
Kan ik een cadeaubon bestellen via de webshop?
U kan online cadeaubonnen aankopen voor een minimumbedrag van 10 € en maximum 500 €. Deze cadeaubonnen kunnen gebruikt worden bij aankoop in onze fysieke winkel te Dendermonde of in onze online shop. U kan kiezen uit een digitale cadeaubon of een door ons verpakte en per post verzonden cadeaubon.
- Digitale cadeaubon: deze wordt na de online aankoop via e-mail naar de opgegeven e-mailadres gestuurd, dit kan de koper zijn, of de ontvanger van de cadeaubon. De bon wordt in pdf-bestand opgemaakt. Dit kan vervolgens geprint worden of doorgestuurd naar een persoon naar keuze. Elke cadeaubon bevat een unieke code en pincode en kan slechts 1 keer gebruikt worden.
- Een verpakte cadeaubon. Na de online aankoop sturen wij per post een mooi verpakt doosje met cadeaubon naar het opgegeven adres
opgelet: u kan geen product (schoenen, lederwaren, accessoires, ...) tegelijk met een cadeaubon in een winkelmandje leggen en aankopen. Deze moeten steeds afzonderlijk worden aangekocht en betaald.
bij aankoop van een cadeaubon kan geen waardebon of andere cadeaubon in mindering worden gebracht, dit kan enkel bij aankoop van producten.